Libertate?

Posted on

In ultimul timp tot am vazut o gramada de lucruri ciudate in jurul meu care m-au determinat sa scriu acest mic gand…..

Vad o gramada de cazuri mediatizate in care semenii nostrii ajung la inchisoare pentru tot felul de rahaturi, sau si pentru furturi majore. Ok cand furi sau faci o ilegalitate cu consintamant(cum am si eu cateodata ganduri ca as sta 2 ani la racoare daca reusesc sa fur 1, 2 milioane, de euro normal:P) atunci ma gandesc ca te gandeai ca vei fi prins inainte sa te apuci, deci pentru oameni ca astia nu mi-ar fi mila daca si-ar plange ei necazul. Trebuie pretuit orice moment din viata noastra chiar daca e frumos, mai putin frumos sau groaznic de neplacut. E ok, trece intr-o zi 2,3,4 o luna 2,3,4 dar in tot acel timp nu te gandesti non stop la acel lucru, clar! Dar cel mai important lucru e LIBERTATEA! si trebuie sa o pretuim ca atare, nimic nu poate fi mai rau decat sa fi privat de libertate. Traim intr-o democratie, ne facem viata cum vrem noi, bine sunt unii care nu sunt capabili sa isi croiasca un drum in viata, aia e trebuie sa fie si asemenea persoane, care se lasa in mana destinului -“ce o fi, o fii!”. De asemenea, libertatea in dragoste e un lucru foarte important in viata, vad multe cazuri in care aud “stam impreuna, asa ca ne-am obisnuit ca parca ne-ar fi greu singuri”, in loc ca in acel timp sa isi caute fiecare libertatea de a iubi, de a fi fericit, implinit….

Revenind la ideea de libertate, cel mai important lucru e sa stai afara, nu dupa gratii, vad multe cazuri care ajung pentru nimicuri sa isi petreaca 2,3 ani in inchisoare, pentru…pentru ca nu stii ca daca bei prea mult esti violent si dai la unu un pumn si cade jos si intra in coma, sau moare? pentru ca mergi cu masina cu 120/h in oras si iti iasa un copil pe trecere si nu mai apuci sa franezi? sau pentru ca daca mergi in oras si ai chef sa bei lasi masina acasa nu risti sa nenorocesti alte vieti urcandu-te beat la volan, de aceea exista taxiuri sa iti transporte ele picioarele care abia le mai simti si tu vrei sa mai si conduci, ca doar esti zmeu. Ai probleme cu nervii, atunci nu te lua in gura cu un prieten ca are sa iti dea 20 lei si tu ai nevoie pana sa ajungi sa bagi cutitul in el, si poate ii atingi fara sa vrei o vertebra si moare, iar tu pentru acei 20 lei, care mai erau ai tai ajungi sa faci ani grei. De ce sa incerci sa furi de la stat, sa faci evaziune fiscala pentru 40.000 lei cand prin munca poti sa faci acei bani intr-un an, sau 2 dar in acel timp te bucuri de LIBERTATE, nu de frigul din celula. De ce sa te apuci sa trimiti pe okazii nokia 1100 in loc de iphone s si sa castigi 350 lei la aceasta frauda si sa il trimiti chiar la un fiu de avocat, sau procuror iar tu sa iei 2,3 ani pentru inselatorie… Mai bine cerseste….glumeam, urasc acest lucru, inteleg dau bani la cersetori, dar nu la unu care vad ca zice nenea da-mi si mie un leu sa imi iau o pita si el are pume in picioare. Sunt persoane neglijate, persoane care chiar au un handicap iar lumea ii priveste ca pe niste lepadaturi ale societatii “bine ca eu muncesc sa platesc ajutoarele lu aia”, nu e asa ma idiotule ca aceeia sunt neglijati si nu ii ajuta nimieni sa munceasca, sa cante la nai daca de la gat in jos e paralizat, sau sa sorteze hartii cu stanga daca dreapta si-a pierduto intr-un accident, sau sa stea la birou in scaun cu rotile si sa faca munca pe calculator daca viata nu ii mai da sansa sa umble pe picioarele lui. Mai bine dute la prieteni sau cunostiinte daca stii ca mai ai 3 zile pana trebuie sa iti platesti gazul si nu ai un loc de munca si zile “am o problema, am nevoie de bani oricat poti sa imi dai si ai nevoie sa te ajut sa faci ceva” si va zic eu ca din 5 persoane 2 ti-ar da 10 lei sa le duci gunoiul, chiar daca ar faceo ei pe gratis, sau 20 lei sa le aspriri casa in timp ce el merge la o bere etc etc. Dar nu fa nimic ce te poate priva de LIBERTATE, nu fura pentru nimic….

Dupa dreptul la viata, pe care ni-l da Dumnezeu, cel mai important lucru e LIBERTATEA iar daca noi nu stim sa o pretuim….inseamna ca avem nevoie de ……………………………………………………..un moment de luciditate!

FITI LIBERI !!!

 

 

P.S. E ora 1, nu mi-a placut de mic gramatica deci va rog sa imi scuzati dezacordurile gramaticale, sau greselile de punctuatie.

Leave a Reply

