O mica dar foarte mare :( problema

Posted on

Patru vikingi traversează un pod noaptea.
o Podul rezistă doar dacă trec maxim două persoane
o Vikingii au nevoie de o torţa pentru a trece în partea cealălaltă
o Vikingii au viteze diferite (5,10,20,25 minute)
o Pot să traverseze toţi în 60 de minute?

ex:
daca merge 1 cu 3 si se intoarce 1  timp este de 25 minute,(20 dus + 5 intors)
daca merge 1 cu 3 si se intoarce 3 timpul e de 40 minute.(20 dus + 20 intors)

Raspunsul e sigur da.  dar nu stiu combinatia si maine dau examen si sansele sa-mi pice sunt de 50%

3 thoughts on “O mica dar foarte mare :( problema

    Liana said:
    May 24, 2009 at 8:15 pm

    eu la examen i-am zis ca nu. si am luat 9. daca intre timp ai descoperit combinatia magica, sa mi-o zici si mie.

    cosmindeva responded:
    May 25, 2009 at 4:59 am

    Merge 5 cu 10, se intoarce 5 – 15 min total
    merge 20 cu 25, se intoarce 10 – 35+15 50 min
    merge 10 cu 5 -10 minute
    total 60 minute.

    Liana said:
    May 26, 2009 at 10:42 am

    deci inteligenta mea nu e artificiala. nici macar naturala in ultima vreme. mersi🙂

Leave a Reply

